کفش مناسب برای پیاده روی

ویژگیهای کفش پیاده روی مناسب

 

 

ویژگیهای کفش پیاده روی مناسب از جمله وزن یکی از ویژگی‌های کفش‌های ورزشی پیاده روی است، کفش پیاده روی باید سبک باشد تا هنگام دویدن یا قدم زدن در آن احساس راحتی و سبکی نماییم، معمولاً وزن کفش پیاده روی استاندارد بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم است.

هنگام ورزش و فعالیت تعریق بدن و پاها افزایش می‌یابد، کفش باید قابلیت تنفس داشته و هوا در آن گردش نماید، گردش هوا در کفش‌های با رویه پارچه‌ای بهتر انجام می‌شود.

برای خرید کفش معتبر به فروشگاه کیف دوز مراجعه کنید.

 

انعطاف‌پذیری از دیگر خصوصیات کفش پیاده روی مردانه مناسب است، کف کفش باید مناسب با قوس پاها باشد، اگر کفش خاصیت منعطف بودن نداشته باشد، دردهایی در ناحیه تاندون آشیل یا عضلات پشت ساق ایجاد می‌شود.

زیره کفش پیاده روی باید دارای قوس‌هایی در ناحیه میانی کفش باشد تا فشار حاصل از ضربات وارد شده را بهتر به پا منتقل کند.

کفش پیاده روی مردانه عموماً رویه‌ای کوتاه دارد تا پاشنه پا قابلیت حرکت بیشتری در آن داشته باشد، هم‌چنین پنجه این کفش‌ها باید قدری پهن‌تر از کفش معمولی باشد تا فشار به انگشتان وارد نشود.

هنگام خرید کفش پیاده‌روی، انحنا و فرم پاهایتان را در نظر بگیرید.

سایز پاها در بزرگ ‌سالی هم تغییر می‌کند، لذا هر سال چند بار این تغییرات را اندازه‌گیری کنید.

کفش را در انتهای روز و اول شب انتخاب و خریداری کنید، چرا که بر اثر فعالیت و راه رفتن پا متورم و بزرگ‌تر می‌شود و شما بعداً مشکل تنگی و کوچکی کفش آ نخواهید داشت.

هنگام دویدن و پیاده روی حتماً از جوراب استفاده کنید تا ضمن جلوگیری از عرق کردن و سر خوردن پا در داخل کفش، کفش با پا کاملاً جفت‌وجور شود.

 

قبل از خرید، هر دو لنگه کفش را بپوشید و مقداری با آن راه بروید تا از راحتی و سبکی آن اطمینان حاصل نمایید.

همیشه ۲ سانتی‌متر بین انگشتان پا تا نوک کفش فاصله باشد، به طول، عرض و قوس کف کفش دقت نمایید.

اگر وزنتان زیاد است، کفی کفشتان باید بالشتک‌های بیشتری داشته باشد تا وزن شما را به‌ صورت مساوی روی زمین پخش کند، برای وزن زیاد پاشنه کفش پهن‌تر است، این خاصیت شما را کمتر خسته می‌کند.

پاشنه کفش مناسب پیاده روی مردانه نباید خیلی ضخیم یا خیلی نرم باشد، هر کدام ممکن است هنگام راه رفتن مشکلاتی را برای شما به وجود آورند.

رویه کفش پیاده روی بهتر است از الیاف کتان باشد، این جنس به جابه‌جایی هوا کمک می‌کند و مانع ایجاد بیماری‌های قارچی در ناحیه پا می‌شود.

برای انتخاب کفش مناسب به کف کفش نگاه کنید . کف کفش نباید نازک باشد زیرا در مسیرهای که ناهمواری دارند فشار به پاشنه پا وارد می شود و کفشهای با کف نازک از پاهای شما حفاظت نکرده و پاهایتان اذیت خواهد شد ، کفش های که دارای ارتفاع زیاد می باشند نیز می توانند حادثه ساز باشند.

خرید کیفش بزودی از فروشگاه کیف دوز

برای تعمیر کفش خود می توانید در کیف دوز ثبت سفارش کنید.

 

 

مقالات مرتبط

تعمیر چمدان

تعمیر چمدان تعمیر و تعویض دسته و دسته ترولی، پارگی و شکستگی بدنه، تعویض چرخ های چمدان، تعویض قفل رمز و باز کردن قفل رمز

مطالعه بیشتر »

تعمیر کفش

تعمیر کفش   هرگونه نیاز به تعمیر کفش اعم از دور دوزی، پارگی جلو یا پشت کفش، تعویض زیپ و سر زیپ، تعویض زیره، واکس

مطالعه بیشتر »

برند هرمس

داستان برند هرمس: ابر لوکسی که فقط ثروتمندان صبور را دوست دارد.     برند هرمس از برندهای ابَر لوکس جهان است که استراتژی بسیار

مطالعه بیشتر »

برند زارا

داستان برند زارا چگونه به یکی از بزرگ‌ترین برندهای پوشاک تبدیل شد؟   داستان زارا (ZARA)، یکی از ارزشمندترین برندهای پوشاک در جهان، از شهری

مطالعه بیشتر »
سبد خرید خروج