برند لویی ویتون

داستان شکل‌گیری برند لویی ویتون

لویی ویتون خودش را با پای پیاده به پاریس رساند و فعالیت برند خود را با ساخت چمدان‌ آغاز کرد. این برند اکنون به‌ عنوان یکی از لوکس‌ترین برندهای دنیا شناخته می‌شود.

برند لویی ویتون مالتیه یا به اختصار، لویی ویتون که برخی به آن LV نیز می‌گویند، در سال ۱۸۵۴ توسط لویی ویتون در فرانسه بنیان‌گذاری شد. این شرکت کالاهای لوکس بسیاری از جمله چمدان، اجناس چرم، کفش، ساعت، جواهرات و زیورآلات، عینک آفتابی و نوشت‌افزار تولید می‌کند و در طراحی اکثر آن‌ها از لوگوی معروف خود یعنی LV استفاده می‌کند. لویی ویتون یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های بین‌المللی مد جهان است که محصولات خود را تنها در فروشگاه‌های لوکس و همچنین از طریق فروشگاه اینترنتی خود عرضه می‌کند. این برند به‌ عنوان یکی از باارزش‌ترین برندهای لوکس لقب گرفته و ارزش آن تا سال ۲۰۱۳ حدود ۲۸.۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این برند در ۵۰ کشور دنیا بیش از ۴۶۰ شعبه دارد.

برند لویی ویتون

داستان برند لویی ویتون از آنجایی آغاز می‌شود که در سال ۱۸۳۷، یک پسربچه‌ی ۱۶ ساله به نام لویی ویتون خودش را با پای پیاده به پاریس رساند و نزد جعبه‌ساز و متخصص بسته‌بندی به نام موسیو مارشال به یادگیری در این حرفه پرداخت. در آن زمان کالسکه‌، قایق و قطار از جمله راه‌های اصلی برای حمل‌ و‌نقل بودند و چمدان‌ها به دلیل ظاهر نامناسبی که داشتند به سختی حمل می‌شدند. به همین دلیل افرادی که به مسافرت می‌رفتند از یک فرد حرفه‌ای درخواست می‌کردند تا وسایل آن‌‌ها را بسته‌بندی و از آن‌ها محافظت کند. لویی ویتون خیلی زود با اصول اولیه‌ی جعبه سازی و بسته‌بندی آشنا شد و توانست مهارت زیادی در این زمینه کسب کند. این درس‌ها سرآغازی بودند برای اینکه او بتواند تجارت بسیار تخصصی خود را در صنایع دستی یعنی طراحی و ساخت چمدان‌های مورد علاقه‌ی مشتری‌ها راه‌اندازی کند. او به مدت ۱۷ سال در این حرفه آموزش دید تا اینکه سرانجام توانست کارگاه خودش را راه‌اندازی کند.

این برند فعالیت کاری خودش را با ساخت چمدان آغاز کرد. ایده‌ی ساختن چمدان زمانی به ذهن لویی ویتون رسید که مشاهده‌ کرد چمدان‌های موجود در بازار از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و توانست در سال ۱۸۵۸ اولین چمدان تریانون خاکستری رنگ خود را با لایه‌ی زیرین تخت و با استفاده از کرباس (نوعی پارچه که در ساخت بوم نقاشی استفاده می‌شود) به بازار عرضه کند. این چمدان وزن کمی داشت و تخت بودن لایه‌ی زیرین آن باعث می‌شد که حمل‌ و‌نقل راحت‌تری داشته باشد. در آن زمان چمدان‌هایی که تولید می‌شدند، لایه‌ی بالایی‌شان گرد بود تا آب روی آن‌ها جمع نشود و به همین دلیل حمل آن برای مسافران سخت بود. بعد از ارائه‌ی این طرح توسط لویی ویتون، بسیاری از چمدان‌ سازهای دیگر از طرح او تقلید کردند و چمدان‌هایی با طراحی او به بازار عرضه کردند. او نهایتا در سال ۱۸۵۹ اولین کارگاه خود را افتتاح کرد. این کارگاه فعالیت خود را با ۲۰ کارمند آغاز کرد. در سال ۱۹۰۰ تعداد کارمندان آن به ۱۰۰ نفر رسید و در سال ۱۹۱۴ رشد شرکت به اندازه‌ای زیاد شده بود که ۲۲۵ کارگر در این کارگاه کار می‌کردند.

 

شرکت لویی ویتون در سال ۱۸۶۷ در یک نمایشگاه جهانی در پاریس شرکت کرد. این برند برای اینکه طراحی خودش را از برندهای دیگری که از او تقلید کرده بودند متمایز کند، ظاهر خود را تغییر داد و از طرح راه ‌راه قرمز و سفید برای طراحی چمدان‌های خود استفاده کرد. بعد از آن در سال ۱۸۷۶، چمدان‌های خود را با چهارخانه‌های کرم و قهوه‌ای عرضه کرد. در سال ۱۸۸۵ این شرکت اولین فروشگاه خود را در لندن و خیابان آکسفورد افتتاح کرد. مدتی بعد از این اتفاق، لویی ویتون برای جلوگیری از تقلید دیگران علامت تجاری خود را روی محصولاتش چاپ کرد.

قفل‌های Tumbler

در دهه‌ی ۱۹۰۰ افرادی که مسافرت می‌کردند، لوازم ضروری خود را در چمدان‌های تخت حمل می‌کردند و اغلب اوقات مورد حمله‌ی دزدها قرار می‌گرفتند. بنابراین لویی ویتون که استاد چمدان‌ سازی بود، تصمیم گرفت به مشتری‌های خود کمک کند تا از کالاهای خود محافظت کنند. بنابراین در سال ۱۸۸۶ لویی ویتون و پسرش جورج ویتون از قفل‌های جدیدی برای چمدان‌های خود استفاده کردند. آن‌ها چندین سال روی قفل‌های خود کار کردند و آن‌ها را توسعه دادند تا در نهایت جورج توانست سیستم انقلابی خود را اختراع کند. او در روزنامه‌های عمومی، هری هودینی، شعبده‌باز معروف آمریکایی را به چالش کشید و از او خواست که سیستم قفل چمدان‌های لویی ویتون را بشکند و از داخل آن بیرون بیاید. هودینی از این چالش استقبال نکرد؛ اما سیستم تهیه‌ی قفل‌ها به اندازه‌ای منحصربه‌فرد و کارآمد بود که امروزه نیز از همان تکنیک برای ساخت قفل‌ چمدان استفاده می‌شود

 

لویی ویتون در سال ۱۸۹۲ درگذشت و مدیریت شرکت را پسر او یعنی جورج ویتون بر عهده گرفت. جرج بعد از مرگ پدرش تصمیم گرفت شرکت لویی ویتون را تبدیل به یک کسب‌ و‌کار جهانی کند و محصولات شرکت را در نمایش جهانی شیکاگو در سال ۱۸۹۳ به نمایش دربیاورد. شرکت لویی ویتون در سال ۱۸۹۶ طرح جهانی محصولات لویی ویتون را که شامل گل‌های چهار برگ و حروف LV بود، روی تمام کالاها ثبت کرد. این طرح توانست جلوی تولید محصولات تقلبی را که از روی این برند زده می‌شد بگیرد. جورج در همان سال به آمریکا رفت و از شهرهایی مانند نیویورک، فیلادلفیا و شیکاگو بازدید کرد و محصولات لویی ویتون را در آنجا به فروش رساند. برند لویی ویتون در سال ۱۹۰۱ کیف‌ جدیدی به بازار عرضه کرد که اندازه‌ی آن از چمدان کوچک‌تر بود و طوری طراحی شده بود که بتواند داخل چمدان‌های لویی ویتون نگهداری شود.

برند لویی ویتون در سال ۱۹۱۳ ساختمان خود را در خیابان شانزه‌لیزه پاریس افتتاح کرد. این فروشگاه در آن زمان به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های عرضه‌ کننده‌ی کالاهای مسافرتی شناخته می‌شد. این برند همچنین شعبات خود را در بمبئی، واشنگتن، لندن، اسکندریه و بوئنوس آیرس افتتاح کرد. طراحی و ارائه‌ی محصولات جدید ادامه داشت تا اینکه جرج ویتون در سال ۱۹۳۶ درگذشت و بعد از آن پسرش گاستون لویی ویتون اداره‌ی امور شرکت را بر عهده گرفت. در سال‌های مدیریت او شرکت رشد خوبی داشت و هر سال به تعداد شعبه‌های آن افزود می‌شد؛ به‌ طوری که در سال ۱۹۷۷ دو واحد از فروشگاه‌های لویی ویتون درآمد سالیانه ۱۰ میلیون دلار داشتند.

تبلیغات

 لویی ویتون برای تبلیغ برند خود از هنرپیشه‌ها، خواننده‌ها و بازیگران معروف استفاده می‌کرد و آگهی‌های تبلیغاتی خود را در مجله‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی شهرهای مختلف منتشر می‌کرد. این برند برای تبلیغات خود از راه‌های دیگری نیز استفاده می‌کرد؛ به‌ عنوان مثال پوسترهای تبلیغاتی که در دهه‌ی ۸۰ توسط رازیا طراحی می‌شدند، بسیار در میان مردم محبوب شدند. اولین تبلیغ ویدئویی این برند، یک ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای به نام «زندگی تو را کجا خواهد برد؟» بود که به ۱۳ زبان مختلف ترجمه شد.لویی ویتون برای جشن ۱۰۰ سالگی خود در سال ۱۹۹۶، از ۶ طراح معروف دعوت کرد تا قطعات منحصر به فرد چمدان را طراحی کنند. نتیجه‌ی این کار به‌ اندازه‌ای موفقیت آمیز بود که آثار آن در نمایشگاه‌های مختلفی که در پایتخت‌ها برگزار می‌شد، به نمایش درآمد. این نمایشگاه‌ها الهام‌بخش طراحی‌های نوآورانه در صنعت مد جهان بودند.

زندگی شخصی

لویی ویتون در تاریخ ۴ آگوست سال ۱۸۲۱ در منطقه ژورا، واقع در شرق فرانسه به دنیا آمد. اجداد او در حرفه‌های نجاری، کشاورزی و کلاه‌ دوزی فعالیت می‌کردند. پدر او نیز یک کشاورز و مادرش کلاه‌ دوز بود. زمانی که لویی ۱۰ سال داشت، مادرش فوت کرد و پدرش نیز با فاصله‌ی کمی از دنیا رفت. در اولین روز بهاری سال ۱۸۳۵ که هوا برای بیرون رفتن مساعد شده بود، لویی در سن ۱۳ سالگی خانه را با پای پیاده به مقصد پاریس ترک کرد. او بیش از ۲ سال سفر کرد و در این مدت هر کار عجیب ‌و ‌غریبی انجام می‌داد تا بتواند پول به دست آورد و در هر جایی که سقفی پیدا می‌کرد اقامت می‌کرد. او در نهایت در سال ۱۸۳۷ و در سن ۱۶ سالگی به پاریس رسید. در آن زمان مردم شهر پاریس بسیار فقیر بودند و این شهر در آستانه‌ی انقلاب صنعتی قرار داشت. شغل جعبه‌ سازی و بسته‌بندی در آن زمان شغل بسیار محترمی بود و لویی ویتون نزد یکی از این افراد حرفه‌ای به شاگردی مشغول شد. تنها چند سال طول کشید تا ویتون در این شغل ماهر شد و نامش در میان مردم باکلاس آن زمان به‌ عنوان یک فرد حرفه‌ای در کارش معروف شد. لویی ویتون در سال ۱۸۵۴ و در سن ۳۳ سالگی با امیلی پاریو که در آن زمان ۱۷ سال داشت، ازدواج کرد. او مدت کمی بعد از ازدواج مغازه‌ی موسیو مارشال را ترک کرد و کارگاه جعبه‌ سازی و بسته‌بندی خودش را در پاریس راه‌اندازی کرد. او در خارج از فروشگاه خود تابلویی آویزان کرد که روی نوشته شده بود: «ایمن‌ترین بسته‌بندی کننده‌ی اشیاء شکستنی و متخصص در بسته‌بندی مد»

۴ سال بعد و در سال ۱۸۵۸، ویتون چمدان‌های مستطیل شکل خود را به بازار عرضه کرد. عرضه‌ی چنین محصول کارآمدی کارگاه او را به یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های پاریس تبدیل کرد. از آنجایی که مسافرت کردن برای قشر پردرآمد جامعه امکان‌پذیر بود، اغلب مشتری‌های او را طبقه‌ی اشرافی جامعه تشکیل می‌دادند. او به قدری در این صنعت معروف شده بود که از درخواست کردند کار بسته‌بندی و جعبه‌ سازی همسر ناپلئون را بر عهده بگیرد. همسر ناپلئون از او به‌ عنوان فردی که قشنگ‌ترین لباس‌ها را با عالی‌ترین روش بسته‌بندی می‌کند یاد کرده است. این کار سبب شد درباریان به کار او علاقه‌مند و مشتری‌ او شوند. او تا آخرین روزهای عمر خود کار کرد و سرانجام در تاریخ ۲۷ فوریه سال ۱۸۹۲ و در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

 

دلایل موفقیت لویی ویتون

جالب است بدانید که همه‌ی کیف‌های این برند دست‌دوز هستند و تولید هر کیف دستی یک هفته زمان می‌برد و این موضوع تا حدودی علت قیمت بالای محصولات آن را توجیه می‌کند. کیفیت محصولات این برند به‌ اندازه‌ای زیاد است که شما با تهیه‌ی یکی از کیف‌های برند لویی ویتون می‌توانید بیش از ۲۰ سال از آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا طراحی آن‌ها هیچ ‌موقع قدیمی نمی‌شود و همه‌ی آن‌ها از مراحل سختی عبور می‌کنند تا کیفیت‌ سنجی و وارد بازار شوند. شاید باورتان نشود،؛ اما کیف‌های این برند ضد آتش هستند و برای تست کردن مقاومتشان، به آن‌ها وزنه ۳.۵ کیلوگرمی متصل می‌کنند و از فاصله‌ی نیم‌ متری پرتاب می کنند. تست کیفیت محصولات به همین‌جا ختم نمی‌شود. محصولات این برند از زیر انواع اشعه‌ها رد می‌شوند تا ثابت شود که در برابر رنگ رفتگی مقاوم هستند. همچنین زیپ‌ محصولات LV قبل از اینکه در اختیار مشتری‌ها قرار بگیرند، ۵ هزار بار باز و بسته می‌شود. از جمله دیگر حقایقی جالب و دلیل متمایز شدن آن نسبت به بقیه برند ها این است که محصولات لویی ویتون هیچ موقع حراج نمی‌شوند و اگر محصولی تا آخر فصل به فروش نرسد، از بین برده خواهد شد تا ارزش محصول و کلاس برند حفظ شود.

وضعیت کنونی لویی ویتون

 

کارگاه اصلی تولید محصولات در طی سال‌ها گسترش پیدا کرد و به محل اقامت خانواده‌ی ویتون تبدیل شد. امروزه محصولات چرمی این برند طبق سفارش مشتری‌ها در سراسر جهان در همان مکان تولید می‌شوند و خانه‌ی ویتون‌ها تبدیل به بخشی از موزه‌ی خصوصی شده است. از قرن ۱۹ تا به حال، لویی ویتون از مواد اولیه‌ی خلاقانه‌ای برای تولید محصولات خود استفاده کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان روی، مس، چوب، کرباس، چرم‌های طبیعی از پوست گوساله، کروکدیل، تمساح، فیل، مارمولک، والروس، مار و فوک دریایی را نام برد.
برند لویی ویتون به‌ عنوان یکی از باارزش‌ترین برندهای دنیا شناخته می‌شود و مایکل برک مدیرعامل آن است. این برند ۶ سال پشت سر هم اولین برند در میان ۱۰ برند تأثیرگذار دنیا بود. از آنجایی که این برند به‌ عنوان یکی از برندهای لوکس دنیا به شمار می‌آید، محصولات تقلبی آن در بازار زیاد است و این شرکت با جدیت با آن‌ها مقابله می‌کند. آن‌ها تیمی از وکلا و آژانس‌های تحقیقاتی ویژه دارند که به‌ طور تمام‌ وقت روی این موضوع کار می‌کنند و از طریق دادگاه در سراسر دنیا با مجرمان برخورد می‌کنند. این شرکت تقریبا نیمی از بودجه‌ی ارتباطی خود را برای برخورد با محصولات تقلبی خرج می‌کند. این برند همچنین با طراحان و هنرمندان برجسته مانند تاکاشی موراکامی برای طراحی محصولات خود همکاری می‌کند. لویی ویتون تا سال ۲۰۱۴ حدود ۱۲۱ هزار نفر کارمند در سراسر دنیا داشت و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

خرید کیف لویی ویتون بزودی از فروشگاه کیف دوز

برای تعمیر کیف خود می توانید در کیف دوز ثبت سفارش کنید.

مقالات مرتبط

تعمیر چمدان

تعمیر چمدان تعمیر و تعویض دسته و دسته ترولی، پارگی و شکستگی بدنه، تعویض چرخ های چمدان، تعویض قفل رمز و باز کردن قفل رمز

مطالعه بیشتر »

تعمیر کفش

تعمیر کفش   هرگونه نیاز به تعمیر کفش اعم از دور دوزی، پارگی جلو یا پشت کفش، تعویض زیپ و سر زیپ، تعویض زیره، واکس

مطالعه بیشتر »

برند هرمس

داستان برند هرمس: ابر لوکسی که فقط ثروتمندان صبور را دوست دارد.     برند هرمس از برندهای ابَر لوکس جهان است که استراتژی بسیار

مطالعه بیشتر »

برند زارا

داستان برند زارا چگونه به یکی از بزرگ‌ترین برندهای پوشاک تبدیل شد؟   داستان زارا (ZARA)، یکی از ارزشمندترین برندهای پوشاک در جهان، از شهری

مطالعه بیشتر »
سبد خرید خروج